tredje april

Livet i Australien ... 2015-04-03 - 09:42:11
Idag har jag och Mikaela varit här i två månader. Två månader som flugit förbi väldigt snabbt. Har haft den bästa tiden här än så länge och det lär knappast bli mycket sämre. För varje dag som går blir jag mer och mer kär i staden, livet och människorna runt omkring mig. Är så tacksam för allt men speceillt för alla jag lärt känna här nere. Är så glad att jag har funnit en sån stark vänskap hos Mikaela och Emelie. Är så stolt över mig själv som tog detta beslut och åkte hit. Har växt så mycket som person och förändrats till det bättre. 
 

Glad påsk på er frästen! Idag är det Good Friday här och allt är stängt så är därför ledig från skolan, var ledig igår med så har fem dagar ledig. Superskönt. Veckan har varit bra, varit i skolan och fått en del gjort. Jobbar med pop-up kort, ett Photoshop montage och bokomslag för tillfället. Rätt roligt! I onsdags så fyllde Niclas år så efter skolan stack vi och tog en födelsedagsdrink och åt lite och sen gick vi hem till hans nya lägenhet och tog det lugnt och åt efterrätt. Det var riktigt mysigt. Hade sleepover med Mikaela och igår hade vi en riktigt slappardag och på kvällen lagade vi svingo mat och umgicks sedan.
 
Idag har hittills varit en lugn dag. Stack till Mikaela och åt frukost och snackat om en eventuell liten semestertripp till Bali! Sen har vi bara chillat och inte gjort så mycket mer. Allt är somsagt stängt och det regnar ute så finns inte mycket mer att göra. Imorgon ska vi till Ikea och handla svensk mat och sedan tänkte vi fixa svensk påskmat och ha det roligt!! 

 

 

Kommentarer
mormor

Det är så härligt att höra hur du stortrivs man blir glad i hjärtat för din skull.
Vill önska dig en riktigt god och glad PÅSK
Många kramar

mormor

2015-04-03 @ 16:23:23
Tant Hel

Japp, du tog alldeles rätt beslut!

Åk till Bali!
När skall du åka till Sydney?

2015-04-07 @ 10:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback