fjärde december

Livet i Australien ... 2015-12-04 - 12:20:22
Helt plötsligt så var det december och bloggen har stått tom i över tre månader. Med en liten pik från min kära mor där hemma och en väldigt tråkig fredagkväll så sitter jag här nu och tänkte få ihop ett inlägg. Med tanke på den tid som passerat har det hänt så otroligt mycket så det lär bli en lång text. Som jag skrev i mitt senaste inlägg hade jag passerat 200 dagar och nu har yttligare 104 dagar gått. Har varit här nu i 10 månader och jag tröttnar aldrig. Vill att det blir många fler månader. 
 
Som sagt, det har hänt väldigt mycket. Augusti led mot sitt slut och september och våren kom, en väldigt bittersweet månad. Ett par nya svenskar kom, två jättehärliga tjejer som pluggar på samma college. Mikaela slutade sin utbildning och åkte iväg på "semester" hem till Sverige. Höjdpunkten var att min älskade och väldigt saknade mamma och syster kom ner på besök. Under två veckors tid fick jag bo på finhotell och umgås med en del av min familj. Vi hyrde bil, (vilket var så härligt, äntligen fick jag köra igen) och roadtripade runt om Brisbane. Åkte till kuststäderna, Fraser Island igen och även en annan ö, Stradbroke Island. Två veckor passerade för fort och helt plötsligt åkte jag och lämnade dem på flygplatsen och åkte direkt till skolan och gick tillbaka till rutiner. 
  Mikaela hade lämnat och nu även min familj och stress och press som tyngde ner mig mer och mer stupade jag rätt fort ner på botten. Bröt ihop gång på gång, i skolan som hemma. Klarade knappt av skolarbetet och kände ingen support från mina lärare så det blev inte lättare. Oktober blev en rätt tuff månad för mig, antar att vi alla når botten och även om jag hade support och stöttnig från alla vänner och familj kände jag mig rätt ensam och värdelös. Jag tappade all min motivation och lust för att plugga och speciellt grafisk design men jag slet och fick gjort allt jag behövde för att bli godkänd i mina kurser. Helt plötsligt började jag nya kurser men nya uppgifter och det blev svårt att hinna med. Jag bestämde mig för att på botten kan jag inte va så jag tog tag i studierna, gjorde det jag skulle och fick tillbaka min motivation mer och mer. Fixade skolan jättebra och förstod faktiskt vad jag höll på med. Jag fick bättre självförtroende för mig själv när det kommer till studier och gjorde en riktigt bra presentation. Nu är jag back on track och gillar studierna igen. Två veckor kvar sen har jag lov.
 
Mitt i allt kaos i mitt liv så åkte jag en kväll och hämtade en väldigt saknad Mikaela på flyplatsen. Kändes riktigt bra att ha en henne tillbaka, speciellt med kaffebryggare så vi kan nu dricka svenskt kaffe.  Vi hittade även nytt boende och har nu flyttat till ett område som heter Kangaroo Point som ligger mycket närmre stan. Ett jättefint litet hus i ett härligt område. Trivs som fisken i vattnet här. 
  För några veckor sen så gick vi på en stor graduation cermony, jag hade ju avslutat mitt certificate tidigare och Mikaela, Niclas och Emelie var med för deras dipmloma. Jätterolig upplevelse med hatt och kappa. Gick sedan ut för att fira med våra vänner. Utöver detta har vi haft inflyttningsfest, haft väldigt intressanta och roliga, äventyrliga kvällar ute på stan och träffat så många människor och skapat minnen efter minnen. Skolan rullar på nu somsagt och jag har två veckor sen är det två veckors lov över jul och nyår. Sen är det bara 10 veckor kvar så är jag klar med mina studier, det har gått så sjukt fort det här året. Det är december som sagt och snart jul vilket är väldigt svårt att få en känsla av då det är över 30 grader varmt varje dag. Vi smälter bort här nere. 
 
Tänkte väl försöka avrunda nu innan det blir för mycket babbel men nu får ni som läser en lite uppdatering i alla fall. Det har varit en berg och dalbana men mår nu väldigt, väldigt bra igen. Alla når sin botten förr eller senare och jag nådde den men jag tog mig upp igen tack vare alla människor runt omkring mig som jag är så tacksam för att ha i mitt liv. Tänkte att jag slänger in en hel del bilder så ni får något mer en text. 
Hoppas ni alla har det så bra hemma i Sverige! 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Mamma

Pik och pik...tycker väl bara att det är kul för alla andra och läsa och se lite vad du/ni gör. Alla har ju inte snapschat ;) Och tack för två otroliga veckor :)

2015-12-04 @ 17:15:51 | http://millansfoto.blogg.se
Anonym

Lycka till i fortsättningen kram Marija

2015-12-04 @ 17:33:39
ASTA

Saknar dig så mycket :(

2015-12-05 @ 09:40:59 | http://instagram.com/astanyknen
Tant Hel

ÄNTLIGEN!

2015-12-07 @ 18:17:33
Pappsen

Återigen härliga bilder,som vi kan njuta av.Här hemma stormar det och är grått. Kul att dom serverar "äppelmer" i karaff där nere,det görs aldrig här hemma:).Ha det gött...

2015-12-09 @ 11:31:58
Pelle

Äntligen. :-)

2015-12-09 @ 12:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback