fjärde februari

Livet i Australien ... 2015-02-04 - 09:41:53
Godkväll på er där hemma, eller kanske förmiddag för er där hemma!
 
Äntligen är vi framme! Eller vi kom igår förmiddags, aussietid. Var så trött igår när vi kom fram. Efter ha flugit så länge, miljöombyte massa information och jetlag på det så somnade jag runt åtta kanske på kvällen. Vaknade vid tretiden och var pigg men somnade om rätt fort ändå och vaknade vid sju igen. Resan gick jättebra hit trots att varenda plan var försenat. Även fast det tog oss lite över 32 timmar att flyga så gick det fort. Kändes inte som så länge. Flyget, personalen, maten och allt var riktigt bra. Vi sov, åt, sov, åt och sov lite till. Tittade på en och annan serie och lyssnade på musik. Mellan landade lite här och var. Jag flög från Landvetter -> Amsterdam -> Abu Dhabi -> Singapore -> Brisbane. Fick alltid gå igenom massa säkerhetskontroller på varje flygplats. Flygplatserna var så sjukt stora, speciellt Amsterdam och Abu Dhabi. Rätt skönt att jag inte ska flyga så långt än på ett tag. Det tar på krafterna haha.
 När vi kom till Brisbane, äntligen, så gick vi igenom tull, deklarations och säkerhetskontroller. Allt gick bra och relativt snabbt. Bådas väskor kom fram som tur var! Där efter blev vi hämtade av dom som har boendet där vi bor. Hann se en liten del av Brisbane, verkar riktigt fint här! Väl på boendet så fick vi information och blev guidade runt lite och visade oss våra lägenheter och rum. Än så länge så bor jag helt själv i min unit. Kommer säkert andra så småning om. Men rätt skönt för då bor vi lite efter mina regler! Tog en välbehövlig dusch och bytte från långbyxor och kofta till shorts och topp. Gick iväg och åt på McDonalds men fick inte i mig något. Handlade lite, får handla mer idag. Gick till Brisbanes största shoppingcenter som ligger i närheten. Sjukt stort med massa affärer. Där lär jag gå vilse. När vi kom tillbaka följde vi med varandra till rummen och fixade i ordning. Sen blev jag så jädra trött. Ringde hem och därefter slocknade jag rätt fort. Vaknade till och från av alla ljud som man inte är van vid att höra. Var livrädd för ett skrapande ljud och trodde det var något äckligt djur här inne men så var det ju inte haha.
 
Efter jag vaknade strax efter sju imorse så fixade jag till mitt rum lite mer. Sen träffade jag Mikaela så gick vi och handlade massa frukostmat och gick upp till mig och åt frukost ute på min stora härliga balkong i solen. Lyxigt!! Sen har vi nästan bara solat och hängt hela dagen.
 
Nu ska vi ner till poolen och träffa de andra svenskarna på boendet! Ni får ha det så bra där hemma i snön så hörs vi!!
 
Lite bilder från resan
 
 

Kommentarer
mormor

Hej "hjärtat"
Med teknikens hjälp känns det nästan som du är här
Jag "reste"med dig ända till Brisbane det var så fantstiskt så jag gick inte till sängs förrän du landat.Här har vi nu vinter med en halv m snö caoch
några minusgr.
Stor stor kram mormor

2015-02-04 @ 11:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback