sextonde februari

Livet i Australien ... 2015-02-16 - 13:56:54

Vilken helg det har varit, så bra på alla sätt! Nu är det ny vecka med skola och nya äventyr. 


I fredags så åkte jag och Emelie in till stan och mötte upp Mikaela. Vi strosade runt i värmen och hittade ett och annat plagg. Brände lite för mycket pengar men det är väl så det ska vara ibland. Passade på att äta lite och sen åkte vi hemåt där det var sausage sizzle. Alla samlades nere vid bbq-området där det grillades korv och alla fick träffa varandra. Vi satt ett härligt gäng och hade det så roligt.  I lördags träffades ett stort gäng nere vid poolen och vi låg där och solade, badade och hade det gött. Vid tvåtiden gick jag upp och duschade och sen kom Mikaela och Emelie hit och vi gjorde oss snygga. Träffade upp resten av gänget och åkte in till city och åt så jäkla god hamburgare. Där efter gick vi och såg 50 Shades of Grey och efter det gick vi ut. Hade en jätterolig kväll. Gick runt från klubb till klubb och drack billiga drinkar och dansade tills fötterna värkte. Köpte mat och tog taxi hem. Hamnade vid poolen och doppade fötterna medans andra badade. Landande i sängen vid halv femtiden. Bra Valentines day!

 

Igår gick vi upp rätt tidigt efter få timmars sömn och satte oss i bilen och åkte till Gold Coast. Wow, vilket ställe. Så fantastiskt, helt underbart. Så fin strand och härligt hav. Solade, badade och hade det mysigt med trevligt sällskap. Åt fish and chips och mös runt på gatorna och kollade lite i affärer. Kom hem runt åtta och var lagom trött efter en fullspäckad helg och en heldag i den underbara solen.

 

Idag var det dags för en ny skoldag. Hade en kort skoldag vilket var skönt. Sen passade vi på att storhandla på vägen hem. Hade så mycket att bära så vi tog kundvagnen hem vilket är helt normalt här? Kände oss rätt dumma ändå. Jag och Mikaela gjorde storkok av den godaste pasta carbonaran så nu har vi mat så det räcker. Mitt i matkoman kom Emelie, Tanja och en ny tjej från Norge hit och vi satt och mös och åt jordgubbar och nutella. Bra avslut på denna måndag.  

 

Nu ska jag strax gå lägga mig så säger god natt nu så hoppas jag ni har en bra dag hemma i kalla Sverige så får ni en bildbomb här!! 

 
 

Kommentarer
Tant Hel

Jättefina bilder! Använder du bara mobilen eller köpte du kamera?

Svar: Än så länge har jag bara använt mobilen men har med en D90 också!!
Sophie Svensson

2015-02-16 @ 14:34:26
Mamma

Ja, vad ska man säga...här sitter en annan i ett grådaskigt Svea Rike och genomförkyld, inte alls avis ;) Puss & Kram

2015-02-16 @ 18:31:48 | http://millansfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback