fjärde juni

Livet i Australien ... 2015-06-04 - 14:26:58
Sitter här och mumsar på massa svenskt godis, hämtade ut ett stort paket idag med lite gott och blandat i. Lite kläder och annat gott till mig i födelsedagspresent, fyller den 15:e! Plus svenskt kaffe!! och parfym till Mikaela. 
 Idag har jag varit i skolan halva dagen och jobbat på. Det är ett hektiskt block det här, varit full rulle hela veckan. Men nu är jag ledig i fem dagar vilket är jätteskönt. Passa på och vila upp mig och förhoppningsvis bli av men min förkylning jag åkt på igen. 
 
Mycket har hänt sen sist. I torsdags, för en vecka sen så fick vi chansen att se en musikal, Dirty Dancing. En klasskompis till Mikaela fick biljetter. Passade på innan musikalen och äta och chilla. Var jättetrevligt! I fredags så gick jag och Amanda och åt frukost på Pancake Manor och gud vad gott det var! Kvällen bestod av tjejkväll med kex, ost och vin och ansiktsmask på det, och självklart massor med tjejsnack. Under lördagen åkte jag, Mikaela och hennes roomie Jessica in till stan och spenderade dagen där med Angelica. Var turistiga och gick på museum och åkte båt på floden. På kvällen åkte vi till Eat Street, en jättestor internationell matmarkad som var så mysig och inte allt för dyr. Åkte sedan hem för lite häng med goa vänner. I söndags blev det grillning och käk, med utsikt över Brisbane, ingen utsikt som går att klaga på. Måndag och det var dags för ny skolvecka. Jobbar med webdesign och sen göra om en logga och skyltning åt ett zoo. Hektiskt minst sagt! Igår så tog vi en "after school" med mat och cider på Beach House. Guld värt. 
 
Ni i eftermiddag/kväll så lagade jag och Mikaela god mat och firade fyra månader här och sen film på det. Nu tänkte jag alldeless strax fixa iordning mitt rum, skypa och sen krypa i sängs.
 
 

Kommentarer
Mamma

Matblogg nästa? :)

2015-06-04 @ 18:37:14 | http://millansfoto.blogg.se
pelle,mikaelas pappa

vilka störtsköna bilder. :-)

2015-06-04 @ 18:49:51
Emma

Ser fram emot att du tar oss till alla goda matställen ni äter på hela tiden!

2015-06-09 @ 16:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback