sextonde mars

Livet i Australien ... 2015-03-16 - 03:36:00

Halloj!

Nu har ännu en ny vecka startat. Avslutade mitt första block i skolan förra veckan, heja oss! Denna veckan har vi börjat nytt block så jag går i skolan tis-fre så idag är jag ledig. Vaknade vid nio, tog en lång dusch, ätit frukost, städat rummet och tvättat. Effektiv! Veckan som har gått och helgen har varit så bra. Riktigt trött efter helgen fortfarande. 

 

I onsdags åkte vi som sagt till IKEA, vi har nog aldrig varit så stolta svenskar som då. Gled runt där inne och uttalade alla namn på allt och kände oss som hemma. Åt såklart köttbullar, mos, sås och massa lingonsylt. Handlade en del nytt till rummet och knäckebröd!!! och lite annat gott. Hade det riktigt trevligt så blir nog en tripp tillbaka dit snart. 

  I torsdags var jag i skolan. Satt hela dagen och gjorde klart en del uppgifter. Kom hem, lagade mat och pluggade resten av kvällen. På fredagen var jag ledig men åkte in till skolan med Mikaela ändå och pluggade lite mer och sen fick hon ett award, så duktig som hon är!! Efter det gick vi ett gäng till South Bank och tog det lugnt i solen och vattnet. 

 

I lördags så hade Brisbane annordnat en stor St. Patrick’s Day parade mitt i city och genom skolans volontärprogram så var var vi där. Vårt jobb under paraden var att organisera alla grupper och se till att dom stod rätt innan paraden och gick i rätt ordning så vi gick med paraden runt city. Riktigt rolig och häftig erfarenhet. Var mycket liv och härliga människor och säckpipor, det bästa av allt! Efter paraden så gick vi till en bar och vår lärare på skolan som var med bjöd oss på öl. Vi hade det riktigt trevligt. Åkte efter ett tag hem och fixade oss lite, hängde hos mig och åkte sedan in till stan för lite party. Emelie tappade sin plånbok på bussen och vilken bra hjälp vi fick av poliser och en ordningsvakt och bussbolaget. Efter lite samtal hit och dit så kom dom i privatbil och levererade plånboken till oss. Alla är så trevliga här, dem hade aldrig hjälpt oss på det sättet hemma i Sverige. 

 

Igår, söndags tog vi det lugnt. Sov länge och var rätt trötta efter lördagen. Emelie och jag var hemma hos Mikaela och bara tog det lugnt. På kvällen kom Amanda och Tanja och vi gjorde jättegod potatisgratäng och grillade kött och tittade på melodifestivalen. Supermysigt! 



 
 

Kommentarer
Tant Hel

"Gött mos"- life ni har ;)

2015-03-16 @ 08:47:47
Mamma

Tänk vad en liten plånbok kan göra :)

2015-03-16 @ 14:59:19 | http://millansfoto.blogg.se
mormor

Det är verkligen en hel del du får uppleva och vara med om det är bara att njuta av tillvaron.Själv njuter jag inte precis jag har ryggskott och ovanpå det har magen ballat ur.Det är hemskt att bara gå och titta på allt jag vill sätta igång med.Nog om mitt gnäll. Fortsätt att ha det bra!

Kram mormor

2015-03-19 @ 09:24:50
Emma

Hörru, mer uppdateringar! :D
syns om ett halvår iaf ;)

2015-03-22 @ 14:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback