tionde mars

Livet i Australien ... 2015-03-10 - 13:16:00
Godkväll / God förmiddag på er där hemma! 
Idag har jag och Mikaela varit här i fem veckor. Vad tiden flyger iväg! Det är sista veckan på vårat första block så nästa vecka börjar vi med nya kurser, spännande. Jag har en hel del plugg att fixa de närmsta dagarna men det ska väl gå! 
 
Dagarna rullar somsagt på fort här nere. I onsdags förra veckan så bestämde jag och Mikaela oss för att laga svenska pannkakor till Jessica & Jessica, våra roomies. Det var väldigt gott och uppskattat. I torsdags var jag i skolan, köpte med lite morgonfika tillsammans med Emelie. Efter skolan gick vi till South Bank då det var 40grader varmt! Så avnjöt vår eftermiddag där. Under fredagen blev det lite plugg och på kvällen anordnade boendet en Sausage Sizzle, var många nya där och sedan en kort utgång på det. Åkte in och spenderade dagen i South Bank på lördagen som sen avslutades med filmkväll med tjejerna. I söndags åkte jag, Emelie och Mikaela till Surfers Paradise och mös där hela dagen. Ny vecka nu, pluggade och njöt på balkongen igår med Mikaela och senare kom Emelie så lagade vid tacos, mums!! Har suttit vid illustrator hela gårdagen och idag och "målat" av en bild. Svårare än vad man tror och tid tog det men nu är den äntligen klar, så trött på att titta på datorn.
 
Nu ska jag släcka ner och sova lite, imorgon är jag ledig så ska plugga och sen ska vi åka till Ikea och shoppa loss!! 
God natt! 
 
 

Kommentarer
Elsa Ohrås

Fin blogg, hoppas du får en fortsatt bra dag! :)

2015-03-10 @ 13:33:29 | http://ohras.blogg.se/
Tant Hel

Är det näckrosblomman du "målat"? Fattar inte ens hur man gör sånt, hehe..

2015-03-10 @ 14:23:07
Mamma

Ni verkar ha det så gött så :) Bara lever livet...och så lite skola på det. Och ljusare och ljusare blir du på huvudet, fint :)Precis som när du var liten <3

2015-03-10 @ 16:56:30 | http://millansfoto.blogg.se
ASTA

Åå vad underbart du verkar ha det.. Saknar dig jättemycket här hemma :(

Svar: Åh, saknar dig massa med!! :(
Sophie Svensson

2015-03-10 @ 22:42:56 | http://astas.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback