fjärde maj

Livet i Australien ... 2015-05-04 - 04:56:46
Redan inne i maj månad och igår var det tre månader sen vi landade här. Tiden går så fort, har varit tre fullspäckade och underbara månader. Nu är det måndag igen och jag är ledig som vanligt. Fast har inte varit i skolan så mycket för har mått rätt dåligt, visade sig vara halsfluss jag gått runt med så nu har jag fått rätt medicin så hoppas det blir bättre! 
 
Veckan som var innehöll bowling med alla svenska studenter + två ibsrepresentater. Trevligt att få prata med dom lite mer och umgås. Torsdag betyder frukost med Amanda igen, hur gott som helst! Stekte svenska pannkakor, äggröra och bacon och låg och tittade på filmer, mys. På kvällen skulle vi ha överraskningsfest för Linda som fyllde år och grilla men vädret var inte riktigt på vår sida så vi hamnade på en japansk restaurang men det var lika trevligt det! Sen var det en rätt lugn helg för mig, sovit mycket och försökt bli frisk. Igår, söndag så gick vi på rugby, stor match mellan Australien och Nya Zeeland. Skulle egentligen sett den i fredags med det var ett riktigt regnoväder här nere så den blev inställd. Det var kul att se en rygbymatch även om jag inget fattade. Sen drog vi hem och käkade lite och sen gick jag och la mig rätt tidigt. Idag har jag inte gjort något. Ska bara slappa och ta det lugnt hela dagen och hoppas jag kan gå till skolan imorgon. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback