sjätte januari

Livet i Australien ... 2016-01-06 - 04:03:00
Idag är en bra dag, en väldigt bra dag. Sitter här i 34 graders värme, klarblå himmel, solen skiner och äter lunch med musik i öronen. 
 
Här om dagen tog allt tvärstopp igen, det där pusslet man ständigt försöker sätta ihop föll kvickt isär och man tappar lusten för att sätta ihop det igen. Idag tog jag upp en bit. Idag är en bra dag, idag mår jag bra. Var på en arbetsintervju idag. Även om det var jättemånga där på samma intervju så var jag ändå en av dem. Även om jag inte blir kallad till nästa intervju så spelar det ingen roll. Fick en fråga, som jag svarade väldigt lätt och snabbt på men som jag faktiskt nu i skrivandets stund inser är så sant. "Man blir nekad ofta, hur hanterar du det?" Jag blir nekad så ofta, jag tar in det, bearbetar det, jobbar och gör ett bättre jobb, jag blir motiverad. Det gäller bara att gå vidare från det, man lär sig utav det och lyckas nästa gång. Man kan inte ge upp. 
 
Jag uppskattar mitt liv så mycket mer här än vad jag gjorde hemma. Jag uppskattar min familj mycket mer och lika så mina vänner. Jag uppskattar att jag har så fina vänner här nere som får livet att rulla bättre. Jag uppskattar min ninja/säl/pärla/bästa vän Mikaela så mycket.   
 
Idag är en bra dag, imorgon också. Jag är motiverad.
 

Kommentarer
Pappsen

Gött mos Soffan...kämpa på så blir du lika duktig som din far....kanske överdrev lite nu:)hahaha

2016-01-06 @ 14:22:19
Mamma

Fina fina "unge" <3. Allt löser sig i slutändan, det är väl vår familjs motto vid det här laget.

2016-01-06 @ 16:59:40 | http://millansfoto.blogg.se
Tant Hel

...och nu märker jag att det börjar hända något med din formuleringsförmåga. En mognad i tanke och reflektion. En ung kvinna på väg i livet. Så spännande att följa!

2016-01-07 @ 21:51:37
pelle

:-)

2016-01-10 @ 15:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback